7 motive de ce ești lent în patinaj

14. 2. 2018 | Jaro

Ai impresia, că atunci când te plimbi cu prietenii cu rolele, rămâi în urmă? Prietenii sunt mai rapizi sau ești tu mai lent? Când sunt de vină rolele și când problema se află în altă parte? Acest articol va explica 7 motive diferite de ce îți merge mai greu patinajul, vom arăta câteva mituri și chiar îți vom oferi sfaturi cum să-ți îmbunătățești tehnica pe role. În aceste cazuri, echipamentul i rolele sunt primele care sunt acuzate de insuficientă viteză. Cum aflăm dacă patinajul lent este cauzat de echipamentul tău?

Acestea sunt părțile individuale a rolelor, care afectează direct sau indirect viteza ta:

1. Rulmenți – datorită rulmenților, roțile se rotesc suficient de repede. Mulți dintre noi își pot aminti cum la început rolele erau comparate în funcție de ce normă aveau rulmenții ABEC. În primul rând, trebuie să înțelegem că ABEC este doar o normă tehnologică, care indică cu precizie uzura bilelor interne și în cele din urmă rotirea maximă a roților. La începutul domeniului rolelor, când primele role inline au intrat pe piață, oamenii au putut simți schimbarea la noile role cu rulmenți ABEC 5, deoarece patinajul a fost mai rapid și mult mai lin, pe când plimbarea cu rolele cu rulmenți ABEC 1 a fost un dezastru. Dezvoltarea rolelor a mers înainte, producătorii au încercat să mențină calitatea rulmenților cât mai bună, astfel ABEC având grijă de calitatea rulmenților. Dacă ai rulmenți ABEC 9 și sunt din din oțel de calitate slabă sau capacul acestora este fabricat prost, atunci nu îți vor folosi la nimic. Astfel Rollerblade a început să fabrice rulmenți, purtând numele mărcii și numele SG, la care folosește numerele cu care am fost obișnuiți de la ABEC (3,5,7,9). Însă cu norma adăugată nu ar mai trebui să aibă nimic în comun. Pe altă arte, compania Twincam, care frunizează rulmenți marca K2 cu o calitate foarte bună cu normă personalizată ILQ, caracterizată de folosirea a doar 6 bile (standardul este de 7 bile) mai mari, mai durabile și rezistente. De ce intru în teoria rulmenților? Este important de știut că că numărul în numele rulmenților nu trebuie să însemne totul. Dacă partenerul/partenera ta și-a cumpărat role noi cu rulmenți Abec 9 , iar tu ai vechile Abec 5, nu înseamnă că el/ea va ”zbura” cu ele, doar din cauză că numărul rulmenților indică mai mult. Dacă rulmenții tăi nu funcționează cum trebuie, acestea nu se rotesc cum trebuie, (de vină poate fi calitatea rulmenților sau chiar ramele. Poți citi mai multe în articol la partea ”rame”) și nu mai are rost să le cureți, investiția în unele noi pentru viteză mai mare este o idee foarte bună. În cazul în care este posibil, îi poți curăța rulmenții și îi poți folosi din nou. Însă dacă roțile se rotesc liber, să știi că la achiziționarea unor rulmenți noi, nu rezolvi nimic. Dacă nu îți dorești să investești bani în rulmenții vechi, de multe ori ajută dacă îi ungi un pic cu ulei. Astfel îi poți pune în mișcare, însă nu aștepta că vor fi silențioase. Dacă se amestecă murdăria cu uleiul, fiecare vecin te va auzi atunci când te vei plimba cu rolele. Însă vor fi în mișcare :-). titulka

2. Roțile – mărimea roților este de multe cauza vitezei mici. Într-o anumită măsură, este legitimă. Am putea să scurtăm și să simplificăm explicația spunând. că roțile mai mari au o viteză mai mare, însă asta ar fi plictisitor. Teoria este următoarea: cu roțile mai mici, în comparație cu roțile mai mari, trebuie să te desprinzi de sol mult mai frecvent pentru acumula aceeași viteză . Cel mai simplu este să compari acest lucru cu bicicleta. Cu un pinion mai mic, pentru a avea viteză mai mare trebuie să pedalezi mai repede, iar cu un pinion mai mare sunt de ajuns mai puține pedalări. Pe de altă parte, la pinioanele mai mari trebuie să utilizezi mai multă forță a picioarelor. Acest lucru este valabil și în cazul rolelor. Cu roțile mai mici trebuie să te desprinzi de sol mult mai frecvent, însă cu roțile mai mari ai nevoie de mai multă putere în picioare pentru a acumula o viteză mai mare. De aceea, plimbarea cu roțile mai mari este în general mai grea. Patinajul este un pic mai complicat. În timp ce pinioanele mari la bicicletă nu te opresc din nimic. În cazul rolelor cu roți mari, puterea și potențialul lor este utilizat doar în cazul în care ai suficientă forță în picioare, atunci când știi să faci slide-uri mai lungi.

Ai văzut vreodată o cursă a patinatorilor prosfesioniști? Aceștia se desprind de la sol cu putere foarte mare și se ”plimbă” pe un picior.  Acesta este exact stilul de patinaj în care vei putea folosi potențialul roților mai mari. Însă dacă nu știi să-ți ții echilibrul pe un picior, este foarte probabil ca potențialul roților mari să nu fie utilizat. Deci, dacă atribui vina roților mici pentru viteza necorespunzătoare, adevărul nu este în totalitate de partea ta. Diferența dintre 80 mm și 84 mm sau 84 mm sau 90 mm nu este chiar dramatică.

Majoritatea diferențelor dintre roți este ”orbită” de o tehnică foarte bună a desprinderii de la sol sau de forța picioarelor a patinatorului. Dacă dorești să te îmbunătățești în patinaj, dar roțile unt un factor care te împiedică, înainte de a-ți cumpăra role cu roți mari, ar trebui să cochetezi cu ideea de a-ți schimba vechile roți cu unele de o calitate mai bună. Roți de calitate mai bună precum Rollerblade, marca Matter / Undercover, Atom sau mărcar Hyper. Nu doar vor rezista foarte mult, dar și caracteristicile lor îți vor îmbunătăți viteza. Viteza mai mare nu constă doar în duritatea roților. Cu roți de înaltă calitate vei obține aderență mai bună, ceea ce va contribui la desprinderea ta de la sol.2 kolieska

3. Ramele – atunci când spui la ”patinaj încet”, puțini sunt cei care se gândesc la ramele de proastă calitate (acea parte din material plastic sau aluminiu, care ține roțile împreună). Rama/Șina în sine este un factor decisiv care determină dacă energia transmisă din desprinderea de sol va fi transferată cu eficiență sau se va pierde undeva între sol și gheată. Acest lucru se referă mai ales la rolele vechi cu șină din material plastic sau la rolele ieftine, cu șine din aluminiu de calitate proastă. Pe o parte, șina se ocupă de transmiterea eficientă a energiei în desprinderea de la sol, roțile învârtindu-se liber. Dacă ai roți mai mari, dar la cel mai mic slide acestea nu se învârt, este posibil să-ți influențeze viteza. Prin urmare, ar trebui să cauți ramele potrivite pentru tine. Un patinator profesional va dori șine dure, pentru a transporta energia maximă în fiecare circumstanță. Patinatorul  care dorește doar să se antreneze, va dori șine dure pentru a transmite energia maximă, însă va fi dispus să sacrifice o parte din duritatea acestora pentru un pic de confort, deoarece nu participă la curse, nu-i pasă de fiecare secundă. Așadar, dacă ai role vechi cu șine din material plastic (între vorbe, șinele din plastic sunt suficiente pentru copii) sau din aluminiu cu duritate minimă, este posibil ca această parte a rolelor să fie una dintre cele care nu-ți permit viteza mai mare. Ei, și ce să faci? În genera, nu merită să-ți schimbi șinele la rolele clasice e fitness. În multe cazuri nu este nici posibil. Îți rămâne doar să investești în role noi, de înaltă calitate cu șine ferme.ramy

4. Gheata – Poate gheata să-ți afecteze viteza în patinaj? Sigur că da! Primul factor care ar trebui să-ți treacă prin minte este greutatea în sine. Acesta nu afectează direct viteza, însă dar poate fi o sursă a oboselii, care în cele din urmă va afecta și viteza.

Așa cum materialul șinei influențează transferul energiei, exact așa influențează materialul sau strutura ghetei. Materialul din care este fabricată gheata influențează energia depusă la desprinderea de sol. De aceea patinatorii fitness sau cei care patinează de plăcere au ghete din material moale, preferă confortul și nu îi deranjează că o parte din energie este absorbită de umplutura ghetei. Un pas de performanță interesant sunt rolele cu gheată carcasă de carbon, sunt mai înalte la gleznă și umplute îndeajuns din interior. Aceasta este o garanție a transferului bun de energie combinat cu confortul optim.

Opțiunea extremă, opusă este gheata de mare viteză, acesta fiind dură, oferind transferul maxim de energie pentru cea mai mică cantitate de confort.

Influența ghetei asupra vitezei tale este printre ultimii factori, deoarece în majoritatea cazurilor nu este chiar dramatică acest lucru, iar diferențele care rezultă din acest factor afectează mai ales patinatorii de performanță sau de curse.

Indiferent de calitatea rolelor tale, dacă vei face greșelile de bază în tehnica de patinaj, o mare parte din energia ta se va pierde chiar aici și nu în altă parte.bota

5. Înălțimea genoflexiunii – Cât de mult îți poți îndoi genunchii? Îndoirea genunchilor și a fundului în timpul patinajului este legat direct de lungimea alunecării și de forța pe care o transferi în desprinderea de sol. Atenție, nu îndoirea trupului, ci genoflexiuni.  Îndoirea trupului nu te va ajuta în alunecare și nici picioarele drepte ca rigla nu se potrivesc în același ”sac” cu viteza. Dacă vrei să fii mai rapid în patinaj, trebuie să cobori fundul mai jos și să îndoi picioarele, ca atunci când stai pe scaun. Nu va fi foarte confortabil, la început te vor durea picioarele, mai ales coapsele, însă dacă te vei concentra la această poziție în timpul antrenamentelor, cu siguranță îți vei îmbunătăți viteza. Dacă dorești să citești mai multe sfaturi despre poziția corectă în patinaj, recomand acest articol de la Debbie Rice.

Sau cum spune Bill Stoppard – GET LOW! 😀

6. Unghiul desprindere de la sol – forța desprinderii de la sol este influențată de înălțimea genoflexiunii. Eficiența desprinderii tale de la sol este determinată de unghiul din care pornești. Pornirea ideală este precum dintr-o parte, din lateral. Opusul acestuia este desprinderea de la vârfuri. În engleză așa zisul toe pushing. Este sursa celei mai mari pierderi de energie în timpul împingerii de la sol. Deoarece rolele nu sunt echipate cu dinți, precum patinele de gheață pentru dame, energia pe care o folosești la toe pushing, se pierde în totalitate. Desprinderea de la sol ar trebui să se afle în unghiul drept al direcției de deplasare. Datorită deplasării, într-o fază înaintată nu va mai trebui să arate așa, însă unghiul drept este poziția corectă din care ar trebui să pornești mișcarea.

În acest videoclip vei vedea mișcarea dintr-o parte în alta foarte frumos:

7. Condiția fizică – în cele di urmă, dacă ești 100% sigur de echipamentul tău și de tehnica ta, există doar un singur obstacol care stă în calea ta, iar acest obstacol este condiția fizică. Din păcate aceasta nu poate fi cumpărată. Astfel singurul lucru care îți rămân de făcut sunt antrenamentele pe rolele tale preferate.

Ai și tu sfaturi cum să ne mărim viteza? Suntem curioși. Scrie-ne în comentarii 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *